×
Belgium
belgian coast
France
Port BarcaresHyeresBiarritz - AngletQuiberon / CarnacLeucateVal d'Iseredinosnowrus tripAvoriazSt Martin de BellevilleCorsica
Austria
Spain
TarifaRosasZarrautz surfcampBerria SurfcampLe Pin Sec Juniorcamp
Portugal
PenicheLagosSud Euro SkiObidosSanta CruzGuinchoViana do CasteloSagresSao Martinho do Porto
Montenegro
Tunis
Djerba
Morrocco
EssaouiraDakhlaOualidiaAgadir TamrhakhtAgadir quad & 4x4immesouaneMarrakech Heliski
Egypt
DahabSafagaMarsa AlamHurghadaSoma BayEl GounaRas Sudrsharm el sheikhboat safari kite-cruisesafaga boat charterSea horse bayNile CruisesHamata
Dubai
Colombia
Cartagena
Brazil
BuziosJericoacoaraNatalIcapuiCumbucoItacareIlha de GuaijruFlexeirasIcaraizinhodownwinds / campsFortim
Peru

Flisvos

From: caroline Vandenberghe
Comment:
De baggage hadden we zodanig gepakt dat we braaf onder de 20kg/persoon bleven in Zaventem, plus een handbaggage.. geen supplementen.
Een kort vluchtje later komen we aan in Athene. We hebben gekozen voor de goedkope manier en nemen dus de bus voor 2 euro richting Pireus haven , wat toch wel 45 min rijden is. We worden onmiddellijk door een dame aangesproken (ja de Grieken zijn super vriendelijk) die ons waarschuwt voor de taxichauffeurs, ze durven nl. exuberante prijzen aanrekenen bij niets verwachtende toeristen. Dus: altijd eerst prijs afspreken!!
We settelen ons in ons hotelletje aan Pireus haven for a night en flanneren dan maar langs de haven op zoek naar wat lekkers..
De volgende morgen komt ons een taxi ophalen en afzetten aan de ferry, daar moet je zelf je baggage inladen wat wel wat avontuur is.
Na een trip van 4 uur met zicht op de eilanden (ja we namen de gewone ferry) komen we aan in Naxos haven ..
Even op de kade onze papieren voor de blitse huurwagen (een Fiat Panda) ondertekenen en klaar om 10min te rijden naar Flisvos Naxos waar we met open armen ontvangen worden.
Na een kleine rondleiding die eindigt in de surfclub, met al het nieuwste materiaal, een leuke bar/restaurant, de 2e surfclub, zwembad, … settelen we in onze kamer in het hoofdgebouw en beslissen we van de rest van de dag aan de beach te blijven.
In de club worden regelmatig dingen georganiseerd, nature walks , fietstochten, … van die fiets maken we dan ook regelmatig gebruik!!
Onze kamer is heel tof, het is geen grand luxe, maar in orde, het bed, lakens, terrasje, kasten, .. zijn verzorgd en de badkamer is in orde (ik zeg in orde , omdat je geen grote instapdouche, .. moet verwachten, eerder een douche met gordijn, toilet en lavabo ;) )
S’Avonds gaan we te voet langs het strand naar Naxos city super! Tal van restaurantjes, Grieks, Italiaans, Mexicaans, gezellige bars en kleine shopjes, echt lekker authentiek Griekenland en eind september: niet te veel toeristen!
De volgende dag laden we onze Fiat Panda vol en rijden we naar Mikri Vigla: de kitespot op 20 min rijden van Flisvos .. je hebt 2 keuzes, een avontuurlijk wegje, langs de velden, stranden, … (ja, en zelf een fiat panda kan dit aan) of langs het binnenland op de hoofdbaan.

De spot is een grote baai met side shore .. stevige wind. Ze leggen me uit dat Naxos één van de windrijskste bestemmingen is en dat geloof ik graag. Ik heb namelijk constant gekite met de 9, 7 en 5m², jammer genoeg voor de beginnend kiter niet echt ideaal, want je hebt er niet ver voet in het water en het is nogal choppy, .. Er is ook een logementje aan het kitestrand: Orkos beach, leuke appartementjes met een zwembad in het complex, leuke beachbar, … Toch verkies ik dagelijks te rijden naar de spot en dichterbij Naxos city te zitten, maar zeker ideaal voor de mensen die in de zomer een beetje het toerisme willen vermijden. Wij stoppen liever regelmatig aan een ander strandje op terugweg van een kitesessie om zo wat te chillen voor de avond valt.
Naxos in het kort:
- super als je van het echte Griekenland houdt (cultuur en natuur in één)
- super windrijke bestemming!!
- Authentiek
- Heel goede sfeer in de beachclub
- Heerlijk eten, ook op wandelafstand van je logement
- Wel reizen via athene of mykonos, dus niet bang zijn voor avontuur
Ik keer terug en pak volgende keer nog meer mensen mee!